- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 7 godine, 9 meseci ranije by Gavrilović Vladica.
-
AutorČlanci
-
20.01.2017 u 16:42 #512655Gavrilović VladicaUčesnik
Po objavljenom Konkursu, potencijalni korisnici popunjavaju aplikacione obrasce i konkurišu. Nakon toga čekaju da se završi proces obrade IPARD prijava. Kada proces obrade prijave bude gotov, lica koja ispune uslove i potpišu ugovore o korišćenju podsticajnih sredstava iz IPARD programa, moraju da prođu još jedan proces. Taj proces teče od potpisivanja ugovora do podnošenja zahteva za isplatu sredstava.
Ovaj proces podrazumeva da korisnik sredstava izvrši potpunu investiciju sopstvenim sredstvima, shodno potpisanom ugovoru. Kada investicija bude završena i isplaćena u potpunosti ( sa PDV-om), korisnik sredstava treba da prikupi sve račune. Korisnik sredstava tada popunjava zahtev za isplatu sredstava, gde u prilogu prilaže originalne račune zajedno sa svom ostalom potrebnom dokumentacijom. Zahtev se sa pratećom dokumentacijom prilaže nadležnoj instituciji. Od tog trenutka teče sledeći proces koji podrazumeva da nadležna institucija izvrši proveru, da li je zahtev za isplatu sredstava prihvatljiv. Provera se vrši na dva načina. Prvi obuhvata kontrolu na licu mesta, a drugi administrativnu obradu rezultata kontrole. Ukoliko su svi traženi uslovi ispunjeni, nadležna institucija donosi odluku o isplati, nakon čega sledi isplata traženih sredstava korisniku u procentu koji je predviđen za datu investiciju. Taj procenat pomoći iznosi od 50% do 80% ukupne vrednosti investicje u projektu. Ovde se proces za korisnika sredstava ne završava, jer je u obavezi da izvršenu investiciju poseduje i nakon 5 godina od trenutka završetka investicije, kada je po programu predviđena završna kontrola.
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.