Značaj biznis plana za preduzeće

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #631096
    Milica Rakić Jevremović
    Učesnik

      Biznis plan predstavlja plan preduzeća odnosno sliku prošlosti, sadašnjosti i budućnosti preduzeća.
      Biznis plan zahteva pazljivo planiranje i testiranje svih poslovnih ideja.  Kako bi se došlo do tačnih rezultata neophodno je testiranje poslovne ideje, traženje potencijalnog tržišta i projekcije i traženje načina realizacije biznis plana.
      Neophodno je obaviti analizu raspoloživih resursa, zatim razmatranje mogućih efekata na budućem ekonomskom položaju gazdinstva. Biznis plan se sastoji iz naslovne strane, rezimea, profila preduzeća, ocene tržišne pozicije preduzeća, marketing plana preduzeća, proizvodnog plana i prodajnog plana.
      Kroz biznis plan preduzeća analiziraju se glavne karakteristike proizvodnog procesa, tehnologija i oprema,analiziranje postojećih ili izgradnja novih objekata na poljoprivrednom gazdinstu. Zatim utvrđivanje potencijalnih ulaganja, analiziranje okruženja, cena, kalkulacija proizvodnje, troškova i prognoza budućih prodaja, potencijalnih kupaca kao i  postavljanje plana buduće prodaje.
      Uz detaljnu analizu i testiranje pojedinačnih faktora smanjuje se mogućnost greške i rizika na preduzeću. Planiranje troškova i detaljno analiziranje tržišta ključan su momenat pri izradi biznis plana. Prilikom izrade bisnih plana analiziraju se snage, slabosti, mogućnosti i pretnje.
      Značaj biznis plana je višestruk, pravilnim postavljanjem početnih hipoteza, ciljeva može se uvideti tok proizvodjača u budućnosti, mogu se predvideti gubici, štete I znatno unaprediti postojeće stanje preduzeća I poljoprivrednog gazdinstva. Detaljnim I pravim analiziranjem svih segmenata biznis plana dolazi do maksimizacije profita u budućnosti.

       

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.