Promocija domaćinstava u seoskom turizmu-Milica Popadić

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #514459
    Popadić Milica
    Učesnik

      Promocija domaćinstava u seoskom turizmu
      Vlasnici seoskih turističkih domaćinstava su glavni nosioci promocije seoskog turizma. Pored njih pomoć u promociji pružaju i turističke organizacije, turističke agencije i turooperateri. Postavlja se pitanje kako da potencijalni turisti saznaju za objekat ili usluge koje seosko domaćinstvo pruža. U reklamiranju domaćinstva mogu se koristiti grafička sredstva kao što su prospekti, brošure, turističke karte, turistički informatori, posteri, razglednice, logotipi, slogani i sl. U današnje vreme važnu ulogu igra i internet. Internet prezentacije odnosno web sajtovi seoskih domaćinstava sve više privlače potencijalne turiste. Pored toga slanje ponuda elektronskom poštom i oglašavanje na specijalizovanim portalima i društvenim mrežama daje odlične rezultate jer turista očekuje da se svaka dobra ponuda nalazi na internetu i da će se tim putem moći informisati 24 sata 365 dana u godini. Internet predstavlja najbrži i najjeftiniji način komunikacije jer se može koristiti i putem mobilnih telefona a ne samo putem računara i laptopova. Na taj način se može najlakše tražiti i dobiti informacija, ugovoriti poseta domaćinstvu i izvršiti plaćanje što ide u prilog i seoskim domaćinstvima i turistima.
      Poruke u promotivnim materijalima i nastupima moraju biti istinite bez obzira na vrstu reklame. Treba obećati samo ono što se zaista nudi od usluga i proizvoda i što se može ispuniti ne samo u promotivnim materijalima već i kroz komunikaciju sa gostima i agencijama.
      Nastupi seoskih turističkih domaćinstava na turističkim sajmovima i specijalizovanim skupovima kao i reklamni materijali sa simbolima domaćinstva (olovke, kese, kape, majice, bedževi) ostavljaju dobar utisak na gosta. Važni su i popusti u ceni za stalne goste, gotovinske i avansne uplate, gratis smeštaj ili ishrana, kuponi, nagradne igre, besplatan boravak u domaćinstvu kao vid nagrade i sl.
      Korisni saveti za upravljanje marketinškim aktivnostima za seoska domaćinstva su da upoznaju gosta i brinu o njegovim potrebama, da naprave bazu podataka o turistima, kako bi mogli odgovoriti na njihove želje, ostvariti bliske i dugoročne odnose sa gostima, kako bi imali lojalne goste. Pored toga, treba se truditi da gostima pruže kvalitetne usluge, da stiču i obnavljaju znanje o potrebama, motivaciji i ponašanju turista, da primene stečeno znanje pri pružanju usluga, tj. boravka gostiju u objektu, da poštuju dobavljače, konkurenciju i finansijere, uspostave mrežu partnerstava i ostvare dugoročne i stabilne odnose sa partnerima, brinu o zaposlenima, jer samo zadovoljni zaposleni može da izazove zadovoljstvo gosta i ulagati u unapređenje znanja i veština zaposlenih. Savet je i da brinu o životnoj sredini i primene neki od principa „zelenog marketinga“, posluju na društveno odgovornoj osnovi, izrade propagandni materijal za projekat, koriste besplatna sredstva internet propagande: Facebook, Twitter, Instagram i da promociju baziraju na izazivanju emocija.

      PSSS ,,Poljosavet” doo Loznica
      Milica Popadić, dipl.inž.

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.