Proizvođačke grupe i organizacije proizvođača u EU

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #514832
    Zdravković Zorica
    Učesnik

      Заједничка пољопривредна политика (Common Agricultural Policy CAP) ЕУ je Уредбом 1308/2013 ојачала преговарачку позицију произвођача у ланцу снабдевања, подршком успостављању и развоју произвођачких организација и јачањем њихових овлашћења у погледу колективног преговарања о условима уговора о испоруци, укључујући цену (у неким секторима) и уговарања испорука (у свим секторима) (Eвропска комисија, 2013). Произвођачке групе и организације произвођача и њихова удружења у ЕУ имају статус правног лица и “могу имати корисну улогу у: концентрацији понуде, побољшању маркетинга, планирању и прилагођавању производње тражњи, оптимизацији трошкова производње и стабилизовању произвођачке цене, реализацији истраживања, промоцији најбољих пракси и пружању техничке помоћи и управљању нуспроизводима и алатима за управљање ризицима и тиме доприносити јачању положаја произвођача у прехрамбеном ланцу” (Regulation (ЕU) No 1308/2013). У регулативи ЕУ у области подршке руралном развоју, истиче се да „произвођачке групе и организације помажу пољопривредницима да заједнички решавају изазове које намеће повећана конкуренција и консолидација крајњих тржишта у односу на пласман њихових производа, укључујући локална тржишта” (Regulation (ЕU) No 1305/2013).
      Подршка за произвођачке групе и организације у оквиру политике руралног развоја (Regulation (ЕU) No 1305/2013) доступна је кроз следеће мере: успостављање произвођачких група и организација (подршка се израчунава на темељу годишње производње произвођачке групе или организације пласиране на тржиште, а максимални годишњи износ подршке, који се постепено смањује, је 100.000 евра); сарадња; програми квалитета за пољопривредне производе и храну; улагања у физичку имовину. Право на подршку (која се ограничава на пет година од датума признавања произвођачке групе или организације произвођача) имају само произвођачке групе и организације произвођача са статусом МСП-а и бизнис планом (како би се осигурало да ће удружење произвођача постати одржив тржишни субјекат).

      Извор: Парушић, В. (2018): Значај и улога удружења пољопривредника у Србији, Агроекономика, Пољопривредни факултет Нови Сад, бр.80, стр.43-51

      Зорица Здравковић, саветодавац за агроекономију

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.