Podela zadruga

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #524608

    Podela zadruga

    Savremenu poljoprivrednu proizvodnju nemoguće je zamisliti bez udruživanja poljoprivrednih proizvođača u zadruge.Kroz istoriju zadruge su se menjale organizaciono i menjale su ciljeve.Sa razvojem zadrugarstva sve zadruge možemo grupisati u 2 vrste:

    1. zadruge zasnovane na zajednici i resursima
    2. tržišno orijentisane zadruge

    Lokalne zadruge ,resursno orijentisane, su obično male,imaju dobro definisane geografske oblasti i glavni interes udruživanja je snižavanje cene ulaza (inputa). Međutim, zadrugari se razlikuju u pogledu proizvodnje i robe.Većina ovih zadruga je na nivou primarne proizvodnje i finasijski su neefikasne.

    Tržišno orijentisane su obično specijalizovane zadruge u jednoj robi i nisu specifične za lokalnu zajednicu. One mogu da dobijaju članove iz reda regionalnih uzgajivača određene robe koji su zainteresovani za ulaganje u neki akcijski kapital. Cilj njihovih udruživanja je sticanje najnovijih tehnologija i angažovanje profesionalnog ljudstva. Ove zadruge nisu male i moraju da rade u konkurentnom okruženju.

    Istraživanje tržišta, proširenje, kreditiranje, asortiman proizvoda, prerada i marketing moraju biti integrisani kako bi se povećao profit i brže vratile investicije. Uspešnost zadruga zavisi od njihove sposobnosti da realizuju velike investicije i da se izbore za poziciju na tržištu.

    Dejan Stanković, dipl.ing

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.