- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 1 nedelja, 6 dana ranije by Bogojević Marko.
-
AutorČlanci
-
26.09.2024 u 10:08 #593291Bogojević MarkoUčesnik
Osnovna determinanta poslovnog uspeha malih i srednjih preduzeća leži u poslovnom programu, vremenskom intervalu otvaranja, kao i u okruženju u kome se nalazi preduzeće. Osnivač mora posedovati jasnu i tržišno orjentisanu ideju o proizvodu ili usluzi koje želi da plasira. Mora posedovati novčana sredstva koja mu omogućavaju sigurnost. Od preduzetnika se očekuje velika fleksibilnost, umeće rasuđivanja i sklapanja poznanstava i kontakata sa poslovnim partnerima. Od same ideje o osnivanju malih i srednjih preduzeća pa do realizacije iste, mora da prođe nekoliko faza: motivacija, kreiranje poslovne ideje, vrednovanje ideje, identifikacija resursa i prikupljanje dokumentacije i registracija. U Republici Sbiji prikupljanje dokumentacije i registracija podrazumeva: sveobuhvatno savetovanje tokom celog postupka, osnivački akt za preduzeća, izrada i overa u trgovinskom sudu (odluka/ugovor o osnivanju, OP obrazac), preuzimanje rešenja od agencije za privredne registre, izrada pečata, otvaranje tekućeg računa u poslovnoj banci, prijava početka rada kod nadležne poreske uprave,
Osnivanjem što većeg broja malih i srednjih preduzeća u poljoprivrednom sektoru bi se u značajnoj meri premostio jaz između proizvodnje i prodaje poljoprivrednih proizvoda što bi za rezultat imalo, svakako, povećanje obima poljoprivredne proizvodnje kao i povećanje konkurentske pozicije naših poljoprivrednih proizvoda na domaćem i inostranom tržištu.
Marko Bogojević, dipl. inž. agroekonomije
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.