Osnivanje MSP u poljoprivrednom sektoru

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #593291
    Bogojević Marko
    Učesnik

      Osnovna determinanta poslovnog uspeha malih i srednjih preduzeća leži u poslovnom programu, vremenskom intervalu otvaranja, kao i u okruženju u kome se nalazi preduzeće. Osnivač mora posedovati jasnu i tržišno orjentisanu ideju o proizvodu ili usluzi koje želi da plasira. Mora posedovati novčana sredstva koja mu omogućavaju sigurnost. Od preduzetnika se očekuje velika fleksibilnost, umeće rasuđivanja i sklapanja poznanstava i kontakata sa poslovnim partnerima. Od same ideje o osnivanju malih i srednjih preduzeća pa do realizacije iste, mora da prođe nekoliko faza: motivacija, kreiranje poslovne ideje, vrednovanje ideje, identifikacija resursa i prikupljanje dokumentacije i registracija. U Republici Sbiji prikupljanje dokumentacije i registracija podrazumeva: sveobuhvatno savetovanje tokom celog postupka, osnivački akt za preduzeća, izrada i overa u trgovinskom sudu (odluka/ugovor o osnivanju, OP obrazac), preuzimanje rešenja od agencije za privredne registre, izrada pečata, otvaranje tekućeg računa u poslovnoj banci, prijava početka rada kod nadležne poreske uprave,

      Osnivanjem što većeg broja malih i srednjih preduzeća u poljoprivrednom sektoru bi se u značajnoj meri premostio jaz između proizvodnje i prodaje poljoprivrednih proizvoda što bi za rezultat imalo, svakako, povećanje obima poljoprivredne proizvodnje kao i povećanje konkurentske pozicije naših poljoprivrednih proizvoda na domaćem i inostranom tržištu.

       

       

      Marko Bogojević, dipl. inž. agroekonomije

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.