- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 3 nedelje, 1 dan ranije by Miladin Vitorovic.
-
AutorČlanci
-
19.11.2024 u 08:17 #596040Miladin VitorovicUčesnik
Kako funkcioniše sistem za podmazivanje motora ?
To je nepoznanica za većinu korisnika vozila koji se pokreću motorima sa unutrašnjim sagorevanjem . Da vidimo kako ulje teče u motoru !.
Karter ili uljno korito je spremište za ulje , odakle ga uljna pumpa preko usisnog sita potiskuje pod pritiskom do ventila sigurnosti i hladnjaka ulja . Iz hladnjaka ulje se filtrira u grubom i finom prečistaču kako bi se iz ulja odvojile fini metalni opiljci koji su nastali trenjem delova motora jedan o drugi. Prečišćeno ulje dolazi u glavnu uljnu magistarlu iz koje se ulje kanalima sprovodi do stojećih i letećih ležajeva radilice , bregaste osovine, klacaklica , podizača ventila i mlaznica za hlađenje čela klipa sa unutrašnje strane. Pored podmazivanja pokretnih delova motora ulje pod pritiskom se koristi za podmazivanje vazdušnog kompresora i pumpe visokog pritiska Na glavni magistralni vod su priključeni davač pritiska ulja i pokazivač pritiska ulja jer je praćenje pritiska ulja bitan za kontrolu rada motora.
Tok ulja je konstantan i završava se gravitacionim slivanjem ulja u karter . Potrebno je redovno kontrolisati nivo ulja u karteru , jer ima motora koji troše ulje srazmerno potrošnji goriva. Optimalna količina ulja u motoru je kada se nivo nalazi između oznaka za minimum i maksimum.
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.